.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دعائی: اطلاعات منشأ رحمانیت، كیهان نماد جباریت!
دعائی: اطلاعات منشأ رحمانیت، كیهان نماد جباریت!

مدیرمسوول روزنامه اطلاعات گفت: با كمال تاسف باید بگوییم كه ایران یكی از كشورهایی است كه بیشترین ذخایر علمی و تكنولوژیكی خود را به خارج صادر كرده است برخی نخبگان ایرانی خودشان رفتند و برخی دیگر به هر دلیلی كوچانده شده‌اند برخی از نخبگان به این دلیل رفتند كه فضای فكر و اندیشه برای آنها تنگ شده بود. این نخبگان از كشور رفتند و تبدیل به سرمایه ارزشمند كشورهای دیگر شدند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی كه درهمایش نقش رسانه‌ها در تعامل با ایرانیان خارج از كشور سخنرانی می‌كرد، در توصیف این شرایط گفت: سالها پیش یعنی در دهه 60 یكی از روحانیان در منبر دلایل كوچ ایرانیان را ذكر كرد كه قابل توجه است.

این روحانی در منبر گفت: بسیاری از كسانی كه درحال حاضر از ایران كوچك كرده‌اند منشی‌های خانم داشته‌اند كه انواع و اقسام آرایش‌های گوناگون را این زنان به چهره داشتند و وقتی كه بازنشسته می‌شدند انواع و اقسام زنان را با آرایش‌های گوناگون در خیابان می‌دیدند و حظ بصری می‌بردند، وقتی به سینما می‌رفتند فلان هنرپیشه‌ها را می‌دیدند و وقتی هم كه در خانه می‌نشستند در تلویزیون گوگوش و مهستی برای آنها می‌خواندند. اما وقتی انقلاب شد همه منشی‌ها مرد شدند. آرایش‌ها از بین رفت و حتی مردان دیگر جرات نداشتند زیر چشمی به زنان نگاه كنند. اگر چنین می‌كردند گشت امر به معروف و نهی از منكر با آنها برخورد می‌كرد در سینما هم دیگر هنرپیشه‌های قبلی نبودند و فیلم‌هایی كه می‌دیدند نیز تبدیل شده بود به دو چشم بی‌سو، گوركن و توبه نصوح.

در خانه هم وقتی تلویزیون نگاه می‌كردند یا احكام می‌شنیدند و یا فقه و اگر صدای موسیقی هم به گوش می‌رسید از یك پاسدار بود كه سرودهای انقلابی را زمزمه می‌كرد این روحانی می‌گفت وقتی مردم با این همه تغییر مواجه شده بودند دیگر دلشان را به چه خوش می‌كردند و با چه چیزی خودشان را سرگرم می‌كردند چون هیچ چیزی برای سرگرمی وجود نداشت از ایران مهاجرت می‌كردند.

او ادامه داد: در حال حاضر شرایط تغییر كرده است و افراط‌های اوایل انقلاب به تفریط كشیده شده و مشاهده می‌كنیم كه یكی از همان كارگردانان اول انقلاب فیلم نوبت عاشقی را می‌سازد كه امكان اكران ندارد. با كمال تاسف باید بگوییم كه ایران یكی از كشورهایی است كه بیشترین ذخایر علمی و تكنولوژیكی خود را به خارج صادر كرده است برخی نخبگان ایرانی خودشان رفتند و برخی دیگر به هر دلیلی كوچانده شده‌اند برخی از نخبگان به این دلیل رفتند كه فضای فكر و اندیشه برای آنها تنگ شده بود. این نخبگان از كشور رفتند و تبدیل به سرمایه ارزشمند كشورهای دیگر شدند اما باز هم به دلیل ایمان فراوان به ایران و عرقی كه به كشور داشتند به طور كامل از وطن خود بیگانه نشده‌اند و این آمادگی در آنها وجود دارد كه اگر روی خوش به آنها نشان دهیم خدمات خود را به كشور ارائه كنند.

دعایی تصریح كرد: باید تلاش كنیم در سایه تدبیر دست‌اندركاران نظام سرمایه‌های فكری ایرانی خارج از كشور را جذب بكنیم. فرشچیان یكی از شخصیت‌های رانده شده از كشور بود كه با تدبیر مسئولان به ایران بازگردانده شد.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات ادامه داد: موسسه اطلاعات این افتخار را داشته كه برای اولین بار در تاریخ كشور برای ایرانیان خارج از كشور روزنامه منتشر كند حدود 17 سال است كه روزنامه اطلاعات برای آمریكا و اروپا روزنامه چاپ می‌كند و این باعث افتخار ما است.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات ادامه داد: بخشی از هزینه‌های ارزی چاپ این روزنامه را در خارج از كشور در دوره‌های گذشته دولت تامین می‌كرد اما در دولت نهم و دهم متاسفانه كمك‌های لازم برای چاپ این روزنامه در خارج از كشور انجام نمی‌شود و انتظار را برآورده نمی‌شود و علی‌رغم مراجعات مكرر متاسفانه هنوز موفق نشده‌ایم هزینه‌های لازم را از دولت دریافت كنیم اگر دولت برای انتشار روزنامه اطلاعات در خارج از كشور كمك نكند حتی ممكن است از پس هزینه‌های چاپ این روزنامه در خارج از كشور برنیاییم و چاپ این روزنامه متوقف شود.

مدیرمسوول روزنامه اطلاعات در پایان تاكید كرد: هموطنان ما كه به هر دلیلی وطن خود را ترك می‌كنند می‌توانند در ابتدا تهدید محسوب شوند اما اگر نظام این قدرت و شایستگی را داشته باشد كه این هموطنان را جذب كند دیگر قطعاً آنها منشا تحدید نیستند. خوشبختانه در این دوران و در این دولت اراده‌ای به وجود آمده است كه ایرانیان خارج از كشور را جذب بكند.

در ابتدای مراسم، مجری برنامه هنگامی كه می‌خواست دعایی را برای سخنرانی دعوت كند گفت: من آقای شریعتمداری را درجمع نمی‌بینم معمولاً آقای دعایی و آقای شریعتمداری همه جا با هم دیده می‌شوند و عجیب است كه هنوز آقای شریعتمداری نیامده است، بعد از این جملات، زمانی كه دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات برای سخنرانی به پشت تیریبون رفت گفت: احتمالاً دلیل اینكه مجری برنامه آقای شریعتمداری را با من اسم می‌برند به خاطر این است كه كیهان و اطلاعات را همه از قدیم دوقلوهای وابسته به نظام می‌دانستند منتها فراموش كرده‌اند كه اكنون، یكی منشا رحمانیت و صلح و صفاست و دیگری منشا جباریت است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.221 seconds.